Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

مرخصی زایمان

زایمان یکی از دوران شیرین هر خانواده ‌ای است که در عین لذت‌ بخش‌ بودن نیاز به مراقبت ویژه ‌ای دارد و کارمندان خانم در ادارات می ‌توانند در زمان بارداری از امکان مرخصی زایمان استفاده کنند. این مرخصی قوانینی دارد که هر چند سال یک ‌بار به روز می ‌شود.

 با آگاهی داشتن از قوانین زایمان می‌ توان این دوره را به بهترین شکل گذراند.در این مقاله از سایت فراپیام نیز قصد بررسی جدیدترین قوانین مرخصی زایمان را داریم.

طبق اصلاحیه‌ ای که در تاریخ 20 خرداد 1392 از طرف مجلس مصوب شد زمان مرخصی بارداری زنان از 6 ماه به 9 ماه افزایش پیدا کرد اما با این وجود همه نهاد های دولتی این زمان را در نظر نمی ‌گیرند.

 به عبارت دیگر برخی از نهاد های دولتی صرفا همان 6 ماه را برای مرخصی زایمان در نظر می‌گیرند و این موضوع باعث می‌شود زنان باردار سختی بیش‌ تری در 3 ماهه اول بارداری متحمل شوند. در هر صورت زنان باردار می‌ توانند تا آخر دوران بارداری خود تقاضای مرخصی کنند که البته این موضوع منوط به رضایت کارفرما است.

یکی از مزیت ‌های مرخصی زایمان این است که دوران مرخصی جز سابقه شخص به حساب می ‌آید و بر روی سایر مرخصی ‌هایی که شخص می ‌تواند داشته باشد هیچ تاثیری ندارد. 

با توجه به آن که این مرخصی بخشی از سابقه کاری فرد به حساب می ‌آید پس بدیهی است که در این مدت عیدی و پاداش هم برای شخص در نظر گرفته می‌شود. البته غیر از این موارد باید در نظر داشته باشید که در زمان بارداری یک هزینه جداگانه با نام دست‌مزد مرخصی زایمان هم برای شخص در نظر گرفته می‌شود.

اگر در دوران بارداری شخص به تشخیص پزشک نیاز به استراحت داشته باشد می‌تواند از مرخصی استعلاجی کمک بگیرد. برای افرادی که از بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند مرخصی استعلاجی از 7 تا 15 روز در سال است و برای این مدت نیازی به تاییدیه پزشک معالج نیست. 

اگر مرخصی استعلاجی بیش‌تر از 15 روز و کمتر از 60 روز نباشد تاییدیه پزشک معالج لازم است. همچنین غرامت دست‌ مزد ایام بیماری در شرکت‌های خصوصی توسط تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

مرخصی زمان شیردهی زنان چگونه است؟

شیر مادر یکی از مهم‌ترین مواد تغذیه‌ای برای افزایش سلامت نوزاد است و در ایران نیز قوانینی در این جهت وضع شده است. بر اساس آخرین قوانین، مادرانی که از شیر خود برای تغذیه فرزند. 

استفاده می‌کنند می‌توانند روزانه از یک ساعت مرخصی برای شیردادن به فرزند خود استفاده کنند. مادرانی که نوزادان آن‌ها در مهدکودک یا محلی نزدیک به محل کار هستند و امکان رفت‌وآمد برای‌شان فراهم است می‌توانند مرخصی یک ساعته را سه نوبت در روز استفاده کنند. این قانون منوط به تایید پزشک یا مراکز بهداشتی است.

همچنین در نظر داشته باشید که در صورت عدم استفاده از این مرخصی‌های ساعتی امکان استفاده از حقوق این ساعات فراهم نیست.

شهرداد

شهرداد امکانی را فراهم آورده تا علاوه بر متخصصین حقوقی، عموم افراد جامعه نیز بتوانند در هر زمان و مکان نیازهای حقوقی خود را اعم از پرسش و پاسخ حقوقی، مشاوره آنلاین و بررسی آنلاین پرونده های حقوقی، حتی قبل از مراجعه به وکیل و طرح دعوی مرتفع نمایند.

شهرداد با تقسیم بندی وکلا به حوزه های مختلف تخصصی و احراز کفایت علمی و تجربی وکلای مربوطه پل ارتباطی بین وکلای برگزیده و مردم خواهد شد تا بدین وسیله فناوری نوین را در خدمت جامعه ایرانی قرار دهد.

اگر چه شرکت گام‌های بلندی را برای تحقق اهداف خود برداشته است؛ این شما عزیزان خواهید بود که با بازخورد و انعکاس نقطه نظرات خود ما را در هر چه بهتر کردن خدمات شهرداد یاور و رهنمون خواهید بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد