Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

عمل بینی بدون تامپون بهتر است یا نه؟

مراقبت های بعد از عمل بینی شامل اعمال مهم و پرهیزهایی هستند که داوطلب باید بعد از جراحی رعایت کند تا تاثیر عمل حفظ شود و عوارض عمل بینی باعث اذیت شدن بیش از حد او نشوند. برخی از این مراقبت ها از سوی جراح اعمال می شود تا از بینی محافظت شود و تاثیر جراحی به هم نخورد. یکی از این کارها، قراردادن تامپون در بینی است. تامپون وسیله ای از جنس پنبه یا گاز استریل به صورت لوله شده و استوانه ای است که بعد از جراحی بینی، داخل سوراخ های بینی قرار داده می شود. اما استفاده از تامپون در کنار مزایایی که دارد همیشه معایبی داشته که به خاطر آن روش های عمل بینی بدون تامپون محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

مزایا و معایب تامپون چیست؟

تامپون گذاری کمک می کند بافت و استخوان بینی در جای خود قرار بگیرند و به راحتی جا به جا نشوند. البته وجود تامپون مجوز لمس بی مورد بینی و بی احتیاطی و برخورد اشیا با آن نیست. بلکه تنها در حالت عادی می تواند اجزای جراحی شده بینی را سر جای خود نگه دارد.

همچنین تامپون با بافت جذب کننده خود می تواند خون و ترشحات بینی را در خود نگه داشته و از جاری شدن آن یا خونریزی بیشتر از داخل بینی جلوگیری کند. اما از طرفی با گذشت مدتی، این ترشحات خشک شده و مجرای تنفس شخص را مسدود می کند. علاوه بر آن، در هنگام بیرون کشیدن تامپون، به علت خشک شدن ترشحات و چسبیدن بخشی از آن به تامپون و بافت داخلی بینی، باعث احساس درد و خونریزی می شود.

چرا عمل بینی بدون تامپون بهتر است؟

پس می توان نتیجه گرفت مهم ترین معایب تامپون این است که اولا باعث گرفتگی مجرای تنفس بینی می شود و فرد باید از دهان تنفس کند. تنفس از دهان نیز باعث خشکی لب و دهان می شود. این احساس خشکی لب و دهان اصلا حس خوشایندی برای داوطلب جراحی بینی نیست. به خاطر همین است که عمل بینی بدون تامپون امروزه خواهان بیشتری پیدا کرده است.

پس بهتر است به فکر ابزار جایگزینی بود که هم مزایای تامپون را داشته باشد و هم معایب آن را نداشته باشد. عمل بینی بدون تامپون و با استفاده از ایروی بهترین گزینه به شمار می رود.

عمل بینی با لیزر چگونه است؟

یکی از روش های عمل بینی که امروزه تبلیغ زیادی درباره آن می شود، عمل بینی با لیزر است. لیزر ابزاری است که در زیبایی پوست و همچنین در جراحی کاربردهایی دارد. استفاده ای که از لیزر میتوان در جراحی کرد این است که از آن به جای ابزار برش بهره برد. پس عمل بینی با لیزر به نوعی می تواند همان جراحی معمولی بینی باشد که به جای تیغ از لیزر در آن استفاده شده است.

اما یکی دیگر از کاربردهای لیزر در عمل بینی، در کاهش ضخامت پوست بینی است. پوست بینی یکی از اعضای مهم بینی است که ببه علت وجود سلول های عصبی و غدد چربی، باعث حساسیت جراحی بینی می شود. همچنین گاهی ضخامت پوست است که باعث نامتناسب دیده شدن بینی می شود. لیزر می تواند از ضخامت پوست کاهش دهد و کار جراح را برای جراحی بینی بسیار ساده کند. علاوه بر آن گاهی با تنظیم ضخامت پوست بینی، بینی به فرم زیبایی می رسد. پس دانستیم که عمل بینی با لیزر می تواند به این دو شیوه باشد.

نتیجه گیری

عمل بینی بدون تامپون و عمل بینی با لیزر هر دو از انواع جدید عمل بینی هستند که هر روزه طرفدار بیشتری پیدا می کنند. اگر می خواهید اطلاع بیشتری درباره روش های جراحی بینی کسب کنید می توانید به وبسایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد