Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

عمل بینی طبیعی چیست؟


افراد برای عمل بینی انگیزه های متفاوتی می توانند داشته  باشند. برخی تنها به هدف اصلاح تنفس خود اقدام به عمل بینی می کنند و عده ای برای ارتقای زیبایی بینی خود و اعمال تغییراتی عمدتا جزیی به جراح بینی مراجعه می کنند. در تمام موارد ذکر شده، داوطلب انجام عمل در نهایت به دنبال نتیجه ای طبیعی از عمل است و نمی خواهد تغییرات چشمگیر و واضحی روی بینی اش اعمال شود. چنین مواردی را به طور کلی عمل بینی طبیعی می نامیم. یعنی جراح با حفظ تناسب طبیعی صورت، صرفا به قصد اصلاح مشکلات تنفسی و یا عیب های ظاهری تغییرات کوچکی روی بینی اعمال می کند. 

برخلاف عمل بینی طبیعی، برخی از عمل ها به قصد رسیدن به یک فرم خاص و فانتزی انجام می شود. به این فرم های خاص، بینی عروسکی یا فانتزی می گویند که نقطه ی مقابل عمل بینی طبیعی است. 


عمل بینی طبیعی


فرق جراحی بینی طبیعی با عروسکی

مشخصه ی اصلی بینی طبیعی حفظ تناسب اولیه ی بینی با دیگر اعضا است. اما در عمل بینی عروسکی، زاویه ی نوک بینی با لب بالایی به بیش از صد درجه افزایش می یابد. این اختلاف زاویه مطابق با استانداردهای زیبایی پذیرفته شده است. البته باید توجه داشت عمل به شیوه ی عروسکی نیز باید با توجه به تناسب اعضای صورت انجام شود و در صورتی که این مدل بینی با بقیه اجزای صورت هماهنگ نباشد نتیجه ی عمل چندان رضایت بخش نخواهد بود. 

در عمل بینی طبیعی، اندازه ی سوراخ ها و زاویه ی نوک بینی تغییر چندانی نمی کند اما بینی عروسکی مشخصا دارای سوراخ های کوچک و نوک بالا آمده است.

متغیرهایی که باید حین عمل بینی طبیعی رعایت شوند

تقارن طبیعی پره های بینی

در عمل بینی عروسکی پره های بینی به علت اعمال تغییرات عمده به شدت دستکاری می شوند و ممکن است تقارن دو پره ی بینی بر اثر عمل از بین برود. این تقارن از مهم ترین عوامل طبیعی شمرده شدن بینی است.

اندازه ی سوراخ های بینی

اندازه ی سوراخ های بینی فاکتور دیگری است که حین عمل بینی عروسکی تغییر می کند. در عمل بینی طبیعی اما سایز سوراخ ها نباید دست بخورد زیرا می تواند عملکرد بینی را مختل کند. 

اندازه ی طبیعی بینی

تناسب مهم ترین عامل در زیبایی است. این تناسب در عمل طبیعی بینی باید مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که قرار است بینی کوچک شود، نباید تناسب اندازه ی آن  با دیگر اعضای صورت به هم بخورد.

قوز پشت بینی

داشتن قوز یکی از عواملی است که افراد به خاطر آن اقدام به انجام عمل بینی طبیعی می کنند. نکته ی مهم در رفع این مشکل این است که بینی پس از عمل حالت قوس دار به خود نگیرد و شکل صاف و طبیعی خود را حفظ کند. در عمل بینی عروسکی، بینی از بالا تا نوک دارای قوس می شود و در برخی موارد در صورتی که جراح بینی ناوارد و بی تجربه باشد، در قوس بینی یک حالت شکستگی پیش می آید که اصطلاحا می گویند بینی به شکل زین اسب در آمده است.

عمل بینی طبیعی

مزایای عمل بینی طبیعی

  • قابل تشخیص نبودن تغییر ایجاد شده

  • حفظ تناسب و ظاهر طبیعی بینی

  • از بین رفتن قوز و کاستی های ظاهری بینی

  • ثابت بودن ظاهر بینی و عدم برگشت تغییرات 

  • کوتاه بودن مدت زمان عمل

  • کوتاه بودن دوره ی نقاهت

  • عوارض کمتر عمل نسبت به عمل بینی عروسکی

عمل بینی طبیعی به بینی شما یک زیبایی طبیعی و معقول می بخشد. در صورتی که به فرم های فانتزی علاقه ی چندانی ندارید و می خواهید صرفا یک بینی طبیعی داشته باشید و دیگران به سادگی به عملی که انجام داده اید پی نبرند، عمل بینی به صورت طبیعی بهترین گزینه برای شماست. 


دانستنی های عمل بینی گوشتی

الان نزدیک سه سال از عمل بینی ام می گذرد، از چند ماه پیش احساس می کردم که شکل بینی ام دارد خود به خود تغییر می کند و این تغییر چندان باب میل من نیست. نمی توانم دقیق بگویم ولی شاید دارد به شکل سابقش بر می گردد. تا دیروز سعی در رد کردن این موضوع داشتم ولی وقتی در جمع دوستانم این موضوع مطرح شد، وقتی از آنها شنیدم که عمل بینی گوشتی برگشت پذیر است و دوباره به شکل قبل از عمل برمیگردی خجالت زده شدم، تصمیم گرفتم که بروم و یکبار دیگر برای جراحی بینی اقدام کنم؛ اگر در اطرافیان شما هم کسی هست که مشکلاتی با این تفاسیر دارد یا حتی چند بار اقدام به جراحی بینی خود کرده باید بدانید که این اتفاقات اگر حاصل وسواس نباشد، حاصل یک کم کاری در اولین عمل بینی شخص است.

عمل بینی گوشتی


مصائب عمل بینی گوشتی

به طور کلی بینی گوشتی نباید گوشت یا عضله فراوان داشته باشد. هدف اصلی در یک عمل بینی گوشتی باریک و فشرده کردن نیمه پایینی بینی و زیباسازی قسمت نوک بینی و کوچک کردن و فرم دادن به پره های بینی است. مشکلات یک بینی گوشتی شامل موارد زیر است:

  • پوست ضخیم و چرب به طوری که منافذ آن پیدا باشد

  • غضروف بزرگ و ضخیم در پایین بینی

  • بافت حجیم در زیر پوست

  • ضعف غضروفی که نیاز به تقویت دارد

مهمترین کار در عمل بینی گوشتی مربوط به تقویت غضروفی و جا به جایی بافت است، یعنی چون غضروف که بینی بر روی آن مستقر شده ضعیف است، اگر تقویت نشود (با برداشتن بافت از قسمت دیگری از بینی یا حتی گوش) باعث می شود که بینی مدتی پس از عمل حالت خود را از دست داده و به مرور به شکل دیگری تبدیل شود.

تزریق آنزیم به بینی گوشتی

روش دیگری که برخی پزشکان برای بینی گوشتی به کار می برند تزریق دو نوع آنزیم ویژه است. به خاطر وجود حجم زیاد چربی در قسمت نوک بینی این آنزیم ها می توانند آنجا موثر عمل کرده و موجب کوچک شدن ظاهر بینی و جمع تر و فشرده شدن پوست ضخیم بینی گوشتی شوند. این روش برای همه ی بینی های گوشتی امکان پذیر نبوده، برخی جراحان به علت تجربه ی زیاد و بازخورد مثبت که از عمل بینی گوشتی گرفته اند، استفاده از این روش را توصیه نمی کنند؛ تزریق آنزیم با یک جلسه برای شما نتیجه بخش نخواهد بود و باید چند جلسه انجام شود، در ضمن امکان برگشت پذیری این روش وجود دارد ولی به خاطر عدم نیاز بی بیهوشی و تحمل نکردن عوارض بعد از جراحی بینی، طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

عمل بینی


جراح بینی گوشتی

بهترین کار پیش از انجام عمل بینی گوشتی پیدا کردن یک جراح مجرب و موفق است تا بعد از یافتن او تصمیم گیری درباره ی روش جراحی را با خیال راحت به او بسپارید. مجموعه دکتر تهران بیوتی برای این کار مناسب است؛ مجموعه ای که بدون ادعا بهترین عمل بینی را با مناسب ترین هزینه برای شما توصیه می کند.


عمل زیبایی بینی

بینی در مرکز صورت شما قرار می‌گیرد و توانایی این را دارد که زیبایی دیگر اجزای صورت شما حتی چشم ها را تحت تاثیر خود قرار دهد، پس وقتی علم پزشکی به مرحله‌ای رسیده که توانایی اعمال تغییرات در این عضو تاثیر گذار را دارد، بهتر است شرایط را بسنجیم و از این موقعیت استفاده کنیم. اگر آشنایان شما عمل زیبایی بینی انجام داده‌اند و پای صحبتشان نشسته اید قطعا شنیده‌اید که هرکدام تجربیات متفاوتی را بیان می‌کنند؛ در اینجا ما قصد داریم  یک آشنایی نسبی با عمل .زیبایی بینی و باید ها و نبایدهای آن داشته باشیم تا تنها عامل تاثیرگذار در نتیجه نهایی هنر دست پزشک باشد

راینوپلاستی و انواع آن

جراحی بینی یا رینوپلاستی به طور کلی به دو دسته عمل های ترمیم ساختار و عمل های زیبایی بینی تقسیم می‌شود؛ دسته‌ی اول برای ترمیم شکستگی، بهبود عملکرد و رفع مشکلات تنفسی استفاده می‌شود ولی دسته‌ی دوم صرفا یک عمل جراحی در راستای زیباتر شدن صورت است؛ به تبع بعضی از افراد به ترکیبی از این دو مورد روی می‌آورند تا به اصطلاح کار را یکسره کنند.

سن مناسب عمل زیبایی بینی 

پیش از هر اقدامی در جهت عمل زیبایی بینی باید مطمئن شوید که رشد صفحات استخوانی شما متوقف شده است و دیگر دچار تغییرات ظاهری ناشی از بزرگتر شدن استخوان‌های بینی نخواهید شد. این رشد در افراد مختلف متفاوت است ولی به طور میانگین در دختران تا 17 سالگی و در پسران تا 18 سالگی ادامه خواهد داشت. اگر بخواهید حداکثر زمان ممکن را برای رشد صفحات استخوانی در نظر بگیرید و همچنین به مشکل قانونی(نیاز به حضور قیّم برای افراد زیر 18 سال) برخورد نکنید بهتر است تا بیست و دو یا بیست سه سالگی صبر کنید.

تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی

همانطور که از اسم آنها مشخص است، ایراد بینی گوشتی در ضخامت پوست، بزرگی قسمت گوشتی پایین بینی و پهن بودن پره‌های بینی است. در مقابل بینی استخوانی دارای پوستی نازک و غضروف‌های قوز دار است و به اصطلاح زاویه و انحراف غضروف بینی، نیاز به اصلاح دارد؛ معمولا نتیجه عمل بینی های استخوانی بیشتر به چشم اطرافیان می‌آید و تغییرات محسوس‌تر است.

Kate-Hudson-before-and-after-nose-surgery.jpg

کارهایی که باید قبل از عمل زیبایی بینی انجام دهید

  • جراح معالج خود را در جریان ریز مشکلات سلامتی خود قرار دهید و از او مشورت بگیرید، بخصوص اگر مشکل تنفسی دارید.

  • چنانچه از الکل سیگار یا سایر مواد دخانی استفاده می‌کنید دو هفته قبل از عمل آنها را کنار بگذارید.

  • اگر به هر دلیلی از داروهای رقیق کننده خون مثل بروفن ها و آسپرین استفاده می‌کنید دو هفته قبل از عمل اینکار متوقف کنید، چرا که احتمالا حین و بعد از عمل خونریزی خواهید داشت و متوقف کردن این خونریزی زمانی که خون شما به شدت رقیق است کاری نشدنی خواهد بود.

  • آزمایش هایی که پزشک توصیه کرده را انجام داده و نتایج را به او ارائه کنید.

  • این عمل به اصطلاح ناشتا انجام می‌شود و باید هشت ساعت قبل از انجام عمل چیزی نخورده باشید.

  • لباسی بپوشید که به راحتی و بدون برخورد به بینی شما قابل تعویض باشد.

  • لازم است آقایان ریش و سبیل خود را به طور کامل اصلاح کنند.

کارهایی که بعد از عمل زیبایی بینی باید انجام دهید 

  • با توجه به احتمال بروز خونریزی، کمپرس سرد آماده داشته باشید.

  • بعد از عمل نیز تا دو هفته از مصرف سیگار، قلیان و الکل خودداری کنید

  • حضور در استخر، سونا و جکوزی تا دو ماه ممنوع است.

  • از تخلیه شدید بینی خودداری کنید.

  • در هنگام خواب، سر خود را در ارتفاع بالاتری نسبت به اعضای بدن قرار دهید تا از جمع شدن خون در سر جلوگیری کنید.

  • هرگونه فشار بدنی برای شما بسیار خطرناک است و می‌تواند موجب خونریزی شود.

  • از مصرف مواد غذایی حاوی مقادیر زیاد سدیم مثل محصولات لبنی و کنسرو سبزیجات خودداری کنید

  • تا 72 ساعت بعد از عمل بهتر است از سوپ یا مایعات تغذیه کنید.

  • به هیچ وجه از دوش آب‌گرم استفاده نکنید.

به خاطر داشته باشید که عوارضی مثل: بی حس شدن بینی، باقی ماندن رد بخیه، خونریزی، باد کردن صورت و حتی از بین رفتن دائمی عصب می‌توانند عوارض طبیعی یک عمل زیبایی بینی باشند اما رعایت حداکثری موارد بالا می‌توانند به شما و همچنین جراح معالج تان در پشت سر گذاشتن بهتر این فاصله‌ی زمانی (6 تا 18 ماهه) و مشاهده‌ی نتیجه نهایی کمک بزرگی کنند.

Michael-Jackson-before-and-after-nose-surgery.jpg



مجموعه‌ی دکتر تهران بیوتی با گردآوری جمعی از جراحان پلاستیک متخصص و با تجربه، تصمیم گیری را برای شما آسان‌تر کرده و مشورت های لازم را در اختیارتان می‌گذارد.

مقرون به صرفه ترین هزینه عمل بینی چقدر است؟

اگر در میان آشنایان شما هم کسی هست که با دو یا سه میلیون تومان عمل زیبایی بینی انجام داده و پس از گذشت مدتی بیشتر از یک سال احساس رضایت دارد، باید بدانید که وی احتمالا یک استثنا است. در کشور ما عمل بینی دیگر فقط مختص به افراد پر درآمد و قشر مرفه نیست و با حضور پر رنگ جراحان ارزان قیمت، افرادی که تنگنای مالی قرار دارند هم بعضا عمل بینی انجام داده اند. اگر به دنبال یک رقم خاص به عنوان هزینه عمل بینی متعارف می گردید باید بدانید که این رقم به متغیرهای زیادی بستگی دارد که در ادامه آنها را شرح می دهیم:

عمل بینی گوشتی

جراح؛ تجربه، سرعت، تکرار

چرا یک جراح درخواست مبلغ بیست و پنج میلیون تومان و جراح دیگر درخواست مبلغ سه میلیون تومانی بابت هزینه عمل بینی دارند؟ چرا باید این همه تفاوت میان رقم حق الزحمه ی آنها باشد؟ احتمالا با لفظ رزیدنت آشنایی دارید، شخصی که دوره‌ ی جراحی مربوطه را گذارنده ولی هنوز تجربه عملی ندارد اصولا به این عنوان شناخته می شود؛ با همکاری بعضی بیمارستان ها، رزیدنت شروع به انجام عمل زیبایی بینی با قیمت بسیار ارزان می کنند تا تجربه خود را بالا برده و دانش خود را در عمل بسنجند. به خاطر بیاورید که زمان تست یک واکسن جدید که از نظر علمی خطری هم ندارد، مبلغی برای پاداش به افرادی که داوطلب تست واکسن شوند پرداخت می شود! این تنها مدل عمل زیبایی بینی بسیار ارزان نیست؛ در صنعت دیده ایم که هر کجا که علم به پیشرفت کافی رسیده ماشین ها جای انسان را گرفته اند، نقطه اشتراک این جایگزینی ها انجام یک کار تکراری است که برای ماشین قابل تعریف بوده، اما چرا علم پزشکی به این سمت و سو نرفته است؟ جواب واضح است، انسان ها تفاوت های زیادی دارند به خصوص وقتی که بحث مربوط به جراحی زیبایی بینی باشد، بینی هر شخص یک شکل متفاوت است و قرار است بعد از عمل به یک شکل خاصی در بیاید. حال یک جراح را در نظر بگیرید که در روز تعداد بسیار زیادی عمل انجام می دهد طوری که بیماران در تخت های کنار هم و در یک سالن قرار دارند، بله اینجا اتاق جراحی است و نه سوله ی مکانیکی؛ به نظر شما کیفیت کار این جراح هرچقدر هم که با تجربه باشد با جراحی که روزی یک یا دو عمل انجام می دهد برابر است؟

عمل بینی گوشتی یا استخوانی، کدام ارزانتر است؟

شاید شنیده باشید که هزینه عمل بینی گوشتی بیشتر است، چرا که کار بیشتری برده و بعضا نیاز به پیوند غضروفی برای محکم کردن ساختار بینی جدید دارد. به طور کلی چون بسیاری از بینی ها همزمان شامل هر دو گروه بینی گوشتی و استخوانی می شوند؛ مثلا شخص مشکل تنفسی دارد و باید زاویه غضروف بینی ضمن انجام عمل بینی گوشتی تغییر کند، این موارد تعیین می کنند که جراح نیاز به عمل زیبایی بینی باز یا بسته دارد و در ادامه زمان عمل و هزینه عمل بینی برای فرد مشخص خواهد شد.

هزینه عمل بینی

مقرون به صرفه ترین هزینه عمل بینی

زیبایی شما تاثیر مستقیم در زندگی و اعتماد به نفس شما خواهد داشت و در جامعه‌ی امروز ما که درآمد به سختی حاصل می شود، اگر قصد انجام عمل زیبایی دارید باید به دنبال یک یا چند جراح با تجربه و هزینه عمل بینی معقول و به صرفه باشید؛ کلینیک دکتر تهران بیوتی، این اشخاص و تمام امکانات لازم را کنار هم قرار داده تا بتوانید یک عمل زیبایی بینی بی دغدغه داشته باشید.

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی معمولا بدلیل مشکلاتی نظیر انحراف تیغه بینی، کجی بینی، وجود برآمدی روی بینی، پولیپ بینی، شکستگی بینی انجام میگیرد. بینی استخوانی که در اصطلاح بینی عقابی یا قوز دار نیز نامیده می شود دارای پوستی نازک می باشد و همین ویژگی به ظرافت تراش استخوان بینی در حین عمل جراحی بینی کمک می کند تا بازتاب جراحی بینی های استخوانی بسیار زیبا جلوه نماید. تفاوت عمده در خصوص جراحی بینی ضخامت پوست روی بینی است. در واقع اگر بینی شما دارای پوست بسیار نازکی باشد کمی کار را دشوار می کند اما در رابطه با پوست ضخیم نتیجه بهتری حاصل می گردد. روی بینی های گوشتی را پوستی ضخیم و بینی‌های استخوانی را پوست نازکی می پوشاند. شکل پذیری بینی های گوشتی نسبت به بینی های استخوانی و کوچک کردن بینی های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی بسیار راحت تر است که در یک جراحی بینی هر دو کار انجام میشود، یعنی اطراف بینی را باید کوچک کرد که کار ساده‌ای است و نوک بینی را شکل داد که کار دشواری است. در این مطلب سعی داریم با ایجاد آگاهی بیشتر برای داشتن تجربه یک جراحی بینی ایمن و مورد رضایت شما را راهنمایی کنیم.


جراحی بینی


شناخت آناتومی بینی برای جراحی بینی

به طور کلی بینی متشکل از 3 لایه اصلی می باشد.

  1.  یک لایه عضلانی ظریف است که به قسمت زیرین خود متصل است.

  2.  اسکلت استخوانی غضروفی بینی.

  3.  لایه پوشاننده از مخاط و پوست است که در قسمت داخلی بینی قرار دارد.

چنانکه در سطرهای گذشته مطرح شد بر اساس نوع بافت و غضروف بینی، بینی ها به دو دسته بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم می شوند. بینی های استخوانی دارای غضروف مقاوم و بینی های گوشتی دارای غضروف و استخوانی ضعیف هستند. رشد بیش از حد غضروف بینی در اثر عواملی نظیر وراثت و وارد آمدن ضربه به استخوان بینی رخ می دهد.

تشخیص بینی استخوانی

تشخیص یک بینی استخوانی کار سختی نیست اما در برخی بینی ها هر دو نشانه بینی های گوشتی و استخوانی را دارند که تشخیص دقیق آن توسط جراح پلاستیک ممکن می شود. اما بطور کلی می توان گفت که یک بینی استخوانی اغلب دارای قوز و فرم منحنی است با پوستی نازک که انعطاف پذیری بالایی دارد. همچنین دارای استخوانی باریک است اما از لحاظ بافتی و غضروفی بسیار مستحکم هستند. لایه های چربی در آن ها بسیار نازک  و پره های آن باریک هستند.

جراحی بینی استخوانی

آیا برگشت پذیری جراحی بینی استخوانی امکان پذیر است ؟

بازگشت برآمدگی و قوز بینی در جراحی بینی های استخوانی بسیار به ندرت رخ می دهد. رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی از قبیل نخوردن ضربه به بینی در دوره بهبودی، چسب زدن به بینی، نخوابیدن به پهلو هنگام خواب به مدت محدود و غیره در کوتاه تر شدن دوره نقاهت و گرفتن نتیجه ایده آل از جراحی بینی بسیار موثر است.


در پایان اگر بخواهیم به نتیجه جراحی بینی استخوانی و گوشتی بپردازیم به طور کلی عمل های گوشتی نتیجه سخت تری به دنبال خواهند داشت چرا که این نوع عمل با چالش بزرگی چون کم بودن نوک بینی همراه می باشد. اما اغلب نتایج جراحی بینی استخوانی بسیار زیبا و ایده آل تر می باشد. شما میتوانید در سایت دکتر تهران بیوتی با جراحان متخصص در زمینه ی جراحی بینی آشنا شوید.