Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

عمل بینی بدون تامپون بهتر است یا نه؟

مراقبت های بعد از عمل بینی شامل اعمال مهم و پرهیزهایی هستند که داوطلب باید بعد از جراحی رعایت کند تا تاثیر عمل حفظ شود و عوارض عمل بینی باعث اذیت شدن بیش از حد او نشوند. برخی از این مراقبت ها از سوی جراح اعمال می شود تا از بینی محافظت شود و تاثیر جراحی به هم نخورد. یکی از این کارها، قراردادن تامپون در بینی است. تامپون وسیله ای از جنس پنبه یا گاز استریل به صورت لوله شده و استوانه ای است که بعد از جراحی بینی، داخل سوراخ های بینی قرار داده می شود. اما استفاده از تامپون در کنار مزایایی که دارد همیشه معایبی داشته که به خاطر آن روش های عمل بینی بدون تامپون محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

مزایا و معایب تامپون چیست؟

تامپون گذاری کمک می کند بافت و استخوان بینی در جای خود قرار بگیرند و به راحتی جا به جا نشوند. البته وجود تامپون مجوز لمس بی مورد بینی و بی احتیاطی و برخورد اشیا با آن نیست. بلکه تنها در حالت عادی می تواند اجزای جراحی شده بینی را سر جای خود نگه دارد.

همچنین تامپون با بافت جذب کننده خود می تواند خون و ترشحات بینی را در خود نگه داشته و از جاری شدن آن یا خونریزی بیشتر از داخل بینی جلوگیری کند. اما از طرفی با گذشت مدتی، این ترشحات خشک شده و مجرای تنفس شخص را مسدود می کند. علاوه بر آن، در هنگام بیرون کشیدن تامپون، به علت خشک شدن ترشحات و چسبیدن بخشی از آن به تامپون و بافت داخلی بینی، باعث احساس درد و خونریزی می شود.

چرا عمل بینی بدون تامپون بهتر است؟

پس می توان نتیجه گرفت مهم ترین معایب تامپون این است که اولا باعث گرفتگی مجرای تنفس بینی می شود و فرد باید از دهان تنفس کند. تنفس از دهان نیز باعث خشکی لب و دهان می شود. این احساس خشکی لب و دهان اصلا حس خوشایندی برای داوطلب جراحی بینی نیست. به خاطر همین است که عمل بینی بدون تامپون امروزه خواهان بیشتری پیدا کرده است.

پس بهتر است به فکر ابزار جایگزینی بود که هم مزایای تامپون را داشته باشد و هم معایب آن را نداشته باشد. عمل بینی بدون تامپون و با استفاده از ایروی بهترین گزینه به شمار می رود.

عمل بینی با لیزر چگونه است؟

یکی از روش های عمل بینی که امروزه تبلیغ زیادی درباره آن می شود، عمل بینی با لیزر است. لیزر ابزاری است که در زیبایی پوست و همچنین در جراحی کاربردهایی دارد. استفاده ای که از لیزر میتوان در جراحی کرد این است که از آن به جای ابزار برش بهره برد. پس عمل بینی با لیزر به نوعی می تواند همان جراحی معمولی بینی باشد که به جای تیغ از لیزر در آن استفاده شده است.

اما یکی دیگر از کاربردهای لیزر در عمل بینی، در کاهش ضخامت پوست بینی است. پوست بینی یکی از اعضای مهم بینی است که ببه علت وجود سلول های عصبی و غدد چربی، باعث حساسیت جراحی بینی می شود. همچنین گاهی ضخامت پوست است که باعث نامتناسب دیده شدن بینی می شود. لیزر می تواند از ضخامت پوست کاهش دهد و کار جراح را برای جراحی بینی بسیار ساده کند. علاوه بر آن گاهی با تنظیم ضخامت پوست بینی، بینی به فرم زیبایی می رسد. پس دانستیم که عمل بینی با لیزر می تواند به این دو شیوه باشد.

نتیجه گیری

عمل بینی بدون تامپون و عمل بینی با لیزر هر دو از انواع جدید عمل بینی هستند که هر روزه طرفدار بیشتری پیدا می کنند. اگر می خواهید اطلاع بیشتری درباره روش های جراحی بینی کسب کنید می توانید به وبسایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.

 

 

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی چیست؟

انجام معامله و انتقال مالکیت یک ملک می تواند از طریق سند رسمی یا عادی انجام گیرد. سند رسمی به موجب ماده 1287 قانون مدنی به اسنادی گفته می شود که در اداره ثبت اسناد یا دفاتر رسمی اسناد رسمی یا نزد سایر مأمورین رسمی در حدود صلاحیت آن‌ها بر طبق مقررات قانونی تنظیم شده باشند. اسنادی که به این گونه تنظیم نشده باشند، عادی شمرده می شوند. اسناد رسمی همیشه اعتبار بیشتری دارند و درباره اعتبار آنها هیچ انکار و تردیدی وجود ندارد. برای ساقط کردن یک سند رسمی از اعتبار، باید ثابت کرد این سند جعلی بوده یا واجد شرایط مذکور در ماده 1287 قانون مدنی نبوده است. زمانی که یک مال با سند عادی یا به صورت شفاهی به شخص دیگری وگذار می شود، خریدار حق دارد سند رسمی مال را نیز داشته باشد تا از مزایای آن بهره مند شود. دعوای الزام به تنظیم سند رسمی نوعی دعوی حقوقی است که در آن خواهان از دادگاه می خواهد خوانده را که همان فروشنده مال است به تنظیم سند رسمی ملزم سازد تا سند مال به نام او درآید.

طراح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی چگونه انجام می شود؟

برای دعوای الزام به تنظیم سند رسمی دو حالت وجود دارد. یک اینکه خریدار و فروشنده تاریخ و محل مشخصی تعیین کرده باشند تا در آن تاریخ سند رسمی تنظیم کنند، حالت دیگر اینکه خریدار و فروشنده در سند عادی تاریخ و محلی برای تنظیم سند رسمی مشخص نکرده باشند. در حالت اول، خواهان الزام به تنظیم سند رسمی باید در تاریخ و محل تعیین شده در دفترخانه حاضر شود. در صورتی که طرف مقابل حاضر نشد، گواهی عدم حضور را باید از دفترخانه دریافت کند. البته دادگاه در این حالت در صورتی به دعوای الزام به تنظیم سند رسمی پیگیری می کند که عرفا تنظیم سند رسمی برای مال مورد معامله متداول باشد.

بعد از گرفتن گواهی عدم حضور در دفتر خانه، خریدار می تواند با داشتن این گواهی به دادگاه مراجعه کرده و طرح دعوا کند.

تنظیم شکایت نامه به چه صورت است؟

شکایت نامه برگه ای است که در آن موضوع شکایت شخصی علیه شخص دیگر نوشته شده و به دادسرا اعلام می شود. اولین قدم برای تنظیم یک شکایت، تنظیم شکایت نامه است. شکایت نامه برگه ای مخصوص است که توسط قوه قضاییه تهیه شده است و افراد شاکی می توانند شکایت خود را در آن بنویسند. همانطور که برای تنظیم یک دعوی حقوقی باید دادخواست نگارش کرد برای دعوی کیفری نیز باید شکایت نامه یا شکواییه پر کرد. البته تنظیم شکایت نامه می تواند در برگه های عادی نیز انجام گیرد و نیازی به پر کردن فرم های مخصوص نیست.

در شکواییه چه مواردی باید نوشته شود؟

اگر که می خواهید در برگه های عادی شکایت نامه تنظیم کنید باید به این موارد توجه کنید:

·         نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، سن ، شغل ، میزان تحصیلات ، وضعیت تاهل ، تابعیت ، مذهب ، شماره شناسنامه ، شماره ملی ، نشانی دقیق و در صورت امکان نشانی پیام نگار ( ایمیل ) ، شماره تلفن ثابت و همراه و کدپستی شاکی

·         موضوع شکایت ، تاریخ و محل وقوع جرم

·         ضرر و زیان وارده به مدعی و مورد مطالبه وی

·         ادله وقوع جرم، اسامی، مشخصات و نشانی شهود و مطلعان در صورت امکان

·         مشخصات و نشانی مشتکی عنه یا مظنون در صورت امکان

بعد از تنظیم شکایت نامه باید برگه خود را به دفتر خدمات الکترونیک قضایی برده تا ثبت نام و نوبت دهی شما برای حضور در دادسرا انجام شود.

 

 

تنظیم قرارداد را خودتان انجام ندهید!

اگر گذارتان تا کنون به راهروهای دادگاه‌های اختلافات مالی تجاری کشور‎ افتاده‎ باشد حتما‍ً مشاهده کرده‌اید که کسر زیادی از اختلافات پیش آمده به خاطر ضعف در تنظیم قرارداد به وجود آمده است.  البته هر چه پیشتر می‌رویم افراد بیشتر به اهمیت و جایگاه مهم تنظیم قرارداد حرفه‌ای توسط یک مشاور حقوقی متبحر پی می‌برند و این امر رواج بیشتری می‌یابد.

طبق متن قانون مدنی، قرارداد یا معادل عربی آن، عقد، توافق دو یا چند فرد حقیقی یا حقوقی است که بر سر انجام اعمال یا شرایطی  توافق و تعهد متقابل انجام دهند. به این معنا، تنظیم قرارداد نشانگر اراده و قصد طرفین برای ایجاد یک رابطه‌ی حقوقی بین ایشان با پذیرش تبعات و مسئولیت‌هایی است که امکان دارد متوجه هر یک از آنان شود. از این رو تهیه و تنظیم قرارداد و امضای آن از نظر قانون طی شرایطی، یک سند معتبر شناخته شده و انجام به موارد مندرج در آن برای همه افراد درگیر الزام‌آور است. شرایط فوق‌الذکر اعم از قصد و رضایت امضا کنندگان برای عمل به مفاد، اهلیت هر دو طرف و هم‌چنین مشروعیت موضوع مورد توافق در کنار متعین بودن موارد مورد توافق است.

تنظیم قرارداد

نکته‌ای که در تنظیم قرارداد باید در نظر داشت، آن است که در کنار مشابهت ذاتی انواع قرارداد، در رسته‌های مختلف صنعت، تجارت و غیره به دلیل تفاوت‌های حادث، تغییراتی نیز در جزئیات و بدنه‌ی قراردادها اتفاق خواهد افتاد. ا همین رو است که وکلای مشاور تنظیم قرارداد در هر صنعت، به طور تخصصی به فعالیت می‌پردازند تا توانایی دفاع از منافع موکل خود را به نحو احسن داشته باشند.

تنظیم قرارداد

مسأله‌ی دیگری که در اینجا شایسته‌ی پرداختن با آن است پدیده‌ی رواج تنظیم قرارداد های تجاری به زبان‌ها غیرفارسی به خصوص انگلیسی و یا بعضاً، چینی است. همان طور که اطلاع دارید، در سایر کشورها سیستم حقوقی مشابهت‌ها و تفاوت‌هایی با سیستم حقوقی کشور ما دارد و همین موضوع در مورد قوانین نیز صادق است. از این رو گاهی اتباع ایرانی که تصمیم به عقد و تنظیم قرارداد با شرکای خارجی خود دارند، ترجیح می‌دهند برای جلب رضایت ایشان، قرارداد را با قوانین کشور طرف مقابل و به زبان آنان، مکتوب کنند. از پرکاربردترین قراردادهای رایج که تقاضای تنظیم آنان هر روز رو به افزایش است می‌توان به  موارد زیر اشاره کرد:

قرارداد اجاره ملک، مانند املاکی که ایرانیان برای کسب اقامت کشورهای دیگر اجاره می‌کنند.

قرارداد پیمانکاری، که جزئیات آن بسیار تحت تأثیر شرایط پروژه‌ی مورد نظر است.

قراردادهای خرید و فروش کالا یا اخذ و ارائه‌ی خدمات و یا نمایندگی فروش

قراردادهای عدم افشاء اسرار، لایسنس، بی‌او‌تی، جوینت ونچر و قراردادهای حاوی توافق برای طراحی محصول، تحقیق و توسعه، انتقال فناوری و یا سرمایه گذاری.

چه ویژگی‌هایی در انتخاب کرکره برقی با کیفیت مهم هستند؟

در سرتاسر جهان استفاده از اقسام متنوع درب‌های اتوماتیک از جمله انواع مختلف کرکره برقی با کیفیت یکی از ضروری‌ترین ملزومات افزایش حفاظت از مبادی حساس و محدود نمودن تردد در آنان است. خوشبختانه این نیاز به خوبی در این تجهیزات مرتفع گردیده، به حدی که بسیاری از افراد خواهان تجاری‌سازی هر چه گسترده‌تر و حتی استفاده از کرکره برقی با کیفیت برای درب پارکینگ و یا چهارچوب‌های منازل شده‌اند. در این بین کشور ما نیز مصون از تحولات تکنولوژیک بین‌المللی نماده و استفاده از این نوع ماشین‌آلات به گونه‌ای در میان مصرف‌کنندگان گسترش یافته که عرضه‌ی کرکره برقی با کیفیت و نصب آن به یکی از مشاغل بسیار درآمدزا و پرمتقاضی مبدل شده است. همچنین، دیگر کمتر کسی را می‌توان یافت که بتواند از چنین امکاناتی چشم‌پوشی کرده و از مدل‌های غیر موتوریزه‌ی دمده استفاده کند که تکنولوژی آن نهایتاً متعلق به نیمه‌ی اول قرن پیشین است.

کرکره برقی با کیفیت

آیا شما نیز در نظر دارید با انتخاب بهترین نوع کرکره برقی با کیفیت تضمین شده از سوی تأمین‌کننده از مزایای این ماشین‌آلات منتفع شوید؟ در این یادداشت سعی خواهم کرد به مهم‌ترین مؤلفه‌های اثرگذار در این مبحث پرداخته و شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنم.

در بحث نصب کرکره برقی، در صورتی که پیش از تصمیم به این امر، شما از کرکره‌ی دیگری استفاده کرده باشید، در محل نصب مسیری برای حرکت کرکره موسوم به ریل تعبیه شده است. این ریل‌ها معمولاً از جنس فلزاتی مانند آلومینیوم و یا آهن (به بیان بهتر، فولاد) ساخته می‌شوند و در برخی پروژه‌ها نیاز به بهسازی دارند. ناگفته پیداست که در یک کرکره برقی با کیفیت، استفاده از آلومینیوم به آهن ترجیح دارد. یراق‌الات دیگری نیز ممکن است از سوی ارائه‌دهنده‌ی خدمات کرکره برقی برای شما در نظر گرفته شوند که در تمامی آنها معمولاً همین شرایط جاری است.

کرکره برقی با کیفیت

انتخاب بین آلومینیوم یا فولاد تنها به این باب محدود نیست و شما در انتخاب نوع و مدل تیغه‌ی کرکره برقی با کیفیت دلخواه خود نیز با آن دست به گریبان خواهید بود. بر خلاف موضوع نخستین، در این مورد توصیه‌ی مؤکد بر آن است که از انواع آلومینیومی استفاده کنید تا تیغه‌ی کرکره برقی با کیفیت مطلوبی را به کف آورید. تیغه‎های گالوانیزه مسائل و مشکلات مخصوص به خود را داشته و از نظر زیبایی نیز چندان چشم نواز نیستند.

در طرف مقابل، کیفیت تیغه‌های آلومینیومی می‌توانند متأثر از چندین عامل و یا بهره‌گیری از یک سری امکانات انتخابی می‌باشند. اهم آن شمال بیلت، پل، غضروف‌دار بودن و یا استفاده از فوم‌های پلی‌اورتان در آنهاست.

در تیغه‌های کرکره برقی با کیفیت ترین نوع بیلت، موسوم به فابریک یا 6063 هستند که از فورج شمش‌های آلیاژی آلومینیوم و منگنز ساخته می‌شوند. در رده‌ی دوم نیز بیلت سرشاخه نامیده می‌شود که از باقی‌مانده‌ی ضایعات خط تولید همین شمش‌ها ریخته‌گری می‌گردند. هر چند واضح است که در طی این پروسه ریزساختار بلور فلز دچار تغییر شده و افت کیفیت نهایی اجتناب ناپذیر است. و در قعر جدول ترجیحات انتخاب‌های متخصصین امر، بیلت‌های ضایعاتی دی-سی قرار می‌گیرد.

دارا بودن سرپل نیز می‌تواند موجب افزایش قابل توجه الاستیسیته و مقاومت تیغه‌ها بگردد. قطعه‌ی دیگری نیز تحت عنوان غضروف به عنوان یک انتخاب آپشنال به همین منظور طراحی گردیده تا بین تیغه‌ها قرار گرفته و از تنش منجر به دفرمگی و ایجاد سر و صدا در تیغه‌ها جلوگیری کند. تزریق فوم‌های پلی‌اورتان نیز در کنار خدمت به این هدف توانایی ضد حریق نمودن کرکره را نیز دارند.

در پایان سخن عنایت داشته باشید که بسیاری از انتخاب‌ها در کرکره برقی با کیفیت مطلوب، منوط به سازگاری نوع استفاده‌ی شما از کرکره و تشخیص متخصص امر صورت می‌گیرد. از جمله‌ی این امور باید به انتخاب بین تیغه‌ی پلی-کربناتی یا رول گیتر با تیغه‌های بسیار رایج فوق، و نیز همچنین به انتخاب نوع موتور محرکه‌ی کرکره برقی اشاره نمود.