Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

هایفوتراپی و هیدرودرم ابریژن

با گذر روز ها و ماه ها، عمر نیز می‌گذرد و مشهود ترین اتفاقی که می‌افتد، پیر شدن و بالا رفتن سن است که عوارض خود را بر روی چهره نمایان می‌کند. با پیشرفت علم و تکنولوژی دانشمندان راه هایی را برای جوانسازی پوست ابداع کردند که تاثیر چشمگیری بر روی چهره دارند. ما امروز در این مقاله می‌خواهیم دو تا از این روش ها را با هم بررسی کنیم و اطلاعاتی را راجع به هر کدام در دسترس شما قرار دهیم؛ روش اول هایفوتراپی و روش دوم هیدرودرم ابریژن است.

هایفوتراپی 

هایفو یا HIFU که به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است. در این روش با استفاده از امواج فراصوت و دستگاه های قدرتمند به کمک علم پزشکی اقدام به جوانسازی پوست صورت شما می‌کنند. 

روش کار این دستگاه ها به این صورت است که امواج فراصوت را به صورت لایه ای و متمرکز، به بخش مشخصی از پوست شما می‌تابانند که این عمل با تحریک سلول های پوستی شما باعث تولید کلاژن می‌شود.

جالب است بدانید که از تکنولوژی هایفوتراپی برای درمان تومور های سرطانی استفاده می‌شود.


نکات قابل توجه در هایفوتراپی

از مزایای هایفوتراپی می‌توان به انعطاف پذیری بالا، نتایج سریع و ماندگار و تعداد جلسات کم اشاره کرد که در مقایسه با روش های دیگر بسیار حائز اهمیت هستند. اما معایب آن فقط این است که در سنین بالا و یا با وجود چین و چروک های فراوان شاید این روش مناسبی نباشد. لازم به ذکر است که افرادی که دچار بیماری های خونی و یا اختلالات خونی هستند و یا ایمپلنت دارند نباید هایفوتراپی انجام دهند. همچنین بعد از تزریق ژل در محل مورد نظر این روش توصیه نمی‌شود.

کاربرد های هایفوتراپی 

از کاربرد های این تکنولوژی نوین می‌توان به عواملی همچون سفت کردن پوست های شل شده صورت که معمولا در گونه ها و پلک ها به وجود می‌ایند، درمان پوست هایی که نازک شده اند، از بین بردن خط ها و چین و چروک اطراف فک و به طور کلی از بین بردن چین و چروک های صورت اشاره کرد.

هیدرودرم ابریژن 

هیدرودرم ابریژن نیز یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست می‌باشد که بر پایه میکرودرم ابریژن بنا شده ولی با هم تفاوت های بسیاری دارند. هیدرودرم ابریژن روشی ترکیبی برای جوانسازی پوست می‌باشد که با استفاده از میکرودرم ابریژن الماسی، سیستم آبرسانی به پوست و ماساژ کششی ساخته شده.

به طور کلی سیستم درمانی هیدرودرم ابریژن به این صورت است که در هنگام لایه برداری همزمان موادی را به پوست تزریق می‌کند که باعث جوانسازی پوست می‌شود. به این سیستم اصطلاحا افیوژن پوستی همزمان گفته می‌شود . جالب است بدانید که بر خلاف پیچیده و پیشرفته بودن سیستم درمانی، مدت زمان کمی برای انجام هیدرودرم ابریژن نیاز است؛ حدودا 6 مرحله که عبارتند از :

  • سمزدایی 

  • پاکسازی و نگهداری

  • افزودن مواد شفاف کننده 

  • استخراج

  • آبرسانی 

  • جوانسازی پایانی 

کاربرد های هیدرودرم

از کاربرد های هیدرودرم می‌توان به درمان مشکلاتی همچون از بین بردن خطوط و چین و چروک های پوست، جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست توسط آفتاب، رفع خشکی پوست، از بین بردن لکه های قهوه ای و درمان خونرسانی ضعیف پوستی اشاره کرد.

انتخاب نهایی؛ هیدرودرم یا هایفوتراپی

به طور کلی هایفوتراپی و هیدرودرم ابریژن دو روش مجزا برای جوانسازی پوست هستند که از دو تکنولوژی متفاوت استفاده می‌کنند. هر دوی این روش ها روش های نوین هستند و از تکنولوژی روز بهره می‌برند. اما اگر می‌خواهید یکی از این دو روش را انتخاب کنید به شما پیشنهاد می‌کنم که حتما به سایت ما " ویکی درمان" سر بزنید.

ما در سایت ویکی درمان مباحث مختلفی را در این زمینه به طور تخصصی تر مورد بررسی قرار دادیم که شما می‌توانید با مطالعه این مطالب اطلاعات مفیدی کسب کنید ، که از جمله این مباحث می‌توان به هایفوتراپی و هیدرودرم ابریژن اشاره کرد. 

امیدوارم مطلب برای شما مفید واقع شده باشه. 

 


 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد