Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

عمل بینی طبیعی چیست؟


افراد برای عمل بینی انگیزه های متفاوتی می توانند داشته  باشند. برخی تنها به هدف اصلاح تنفس خود اقدام به عمل بینی می کنند و عده ای برای ارتقای زیبایی بینی خود و اعمال تغییراتی عمدتا جزیی به جراح بینی مراجعه می کنند. در تمام موارد ذکر شده، داوطلب انجام عمل در نهایت به دنبال نتیجه ای طبیعی از عمل است و نمی خواهد تغییرات چشمگیر و واضحی روی بینی اش اعمال شود. چنین مواردی را به طور کلی عمل بینی طبیعی می نامیم. یعنی جراح با حفظ تناسب طبیعی صورت، صرفا به قصد اصلاح مشکلات تنفسی و یا عیب های ظاهری تغییرات کوچکی روی بینی اعمال می کند. 

برخلاف عمل بینی طبیعی، برخی از عمل ها به قصد رسیدن به یک فرم خاص و فانتزی انجام می شود. به این فرم های خاص، بینی عروسکی یا فانتزی می گویند که نقطه ی مقابل عمل بینی طبیعی است. 


عمل بینی طبیعی


فرق جراحی بینی طبیعی با عروسکی

مشخصه ی اصلی بینی طبیعی حفظ تناسب اولیه ی بینی با دیگر اعضا است. اما در عمل بینی عروسکی، زاویه ی نوک بینی با لب بالایی به بیش از صد درجه افزایش می یابد. این اختلاف زاویه مطابق با استانداردهای زیبایی پذیرفته شده است. البته باید توجه داشت عمل به شیوه ی عروسکی نیز باید با توجه به تناسب اعضای صورت انجام شود و در صورتی که این مدل بینی با بقیه اجزای صورت هماهنگ نباشد نتیجه ی عمل چندان رضایت بخش نخواهد بود. 

در عمل بینی طبیعی، اندازه ی سوراخ ها و زاویه ی نوک بینی تغییر چندانی نمی کند اما بینی عروسکی مشخصا دارای سوراخ های کوچک و نوک بالا آمده است.

متغیرهایی که باید حین عمل بینی طبیعی رعایت شوند

تقارن طبیعی پره های بینی

در عمل بینی عروسکی پره های بینی به علت اعمال تغییرات عمده به شدت دستکاری می شوند و ممکن است تقارن دو پره ی بینی بر اثر عمل از بین برود. این تقارن از مهم ترین عوامل طبیعی شمرده شدن بینی است.

اندازه ی سوراخ های بینی

اندازه ی سوراخ های بینی فاکتور دیگری است که حین عمل بینی عروسکی تغییر می کند. در عمل بینی طبیعی اما سایز سوراخ ها نباید دست بخورد زیرا می تواند عملکرد بینی را مختل کند. 

اندازه ی طبیعی بینی

تناسب مهم ترین عامل در زیبایی است. این تناسب در عمل طبیعی بینی باید مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که قرار است بینی کوچک شود، نباید تناسب اندازه ی آن  با دیگر اعضای صورت به هم بخورد.

قوز پشت بینی

داشتن قوز یکی از عواملی است که افراد به خاطر آن اقدام به انجام عمل بینی طبیعی می کنند. نکته ی مهم در رفع این مشکل این است که بینی پس از عمل حالت قوس دار به خود نگیرد و شکل صاف و طبیعی خود را حفظ کند. در عمل بینی عروسکی، بینی از بالا تا نوک دارای قوس می شود و در برخی موارد در صورتی که جراح بینی ناوارد و بی تجربه باشد، در قوس بینی یک حالت شکستگی پیش می آید که اصطلاحا می گویند بینی به شکل زین اسب در آمده است.

عمل بینی طبیعی

مزایای عمل بینی طبیعی

  • قابل تشخیص نبودن تغییر ایجاد شده

  • حفظ تناسب و ظاهر طبیعی بینی

  • از بین رفتن قوز و کاستی های ظاهری بینی

  • ثابت بودن ظاهر بینی و عدم برگشت تغییرات 

  • کوتاه بودن مدت زمان عمل

  • کوتاه بودن دوره ی نقاهت

  • عوارض کمتر عمل نسبت به عمل بینی عروسکی

عمل بینی طبیعی به بینی شما یک زیبایی طبیعی و معقول می بخشد. در صورتی که به فرم های فانتزی علاقه ی چندانی ندارید و می خواهید صرفا یک بینی طبیعی داشته باشید و دیگران به سادگی به عملی که انجام داده اید پی نبرند، عمل بینی به صورت طبیعی بهترین گزینه برای شماست. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد