Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

قبل از خرید دامنه اینترنتی این مطلب را بخوانید

دامنه اینترنتی سایت اولین چیزی است که برای راه اندازی یک سایت به آن نیاز دارید و باید به آن توجه کنید. فرض کنید می خواهید همین الان یک سایت راه اندازی کنید. چقدر درباره دامنه های اینترنتی مختلف اطلاعات دارید؟ آیا می دانید باید برای فعالیت خودتان کدام دامنه را انتخاب کنید؟ می دانید برای خرید دامنه اینترنتی باید از کجا اقدام کرد؟ اگر پاسخ این سوال ها را نمی دانید یا از جواب خود مطمئن نیستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. مراحل ثبت و خرید دامنه را توضیح می دهیم و بعد از آن به نام دامنه خواهیم پرداخت. نامی که با خرید آن در واقع برای یک دوره ی چندساله به مالکیت و اشغال شما در می آید. نام دامنه اینترنتی در سراسر فعالیت های شما اثر گذار خواهد بود.

دامنه اینترنتی

مواردی که در خرید دامنه اینترنتی باید به آن ها توجه کنید

از ویژگی های یک خرید دامنه خوب این است که کاربر شما بتواند بدون هیچ مشکل و دردسری آن را پیدا کند و او را ترغیب نماید تا به جای اینکه به رقیب شما مراجعه نماید به سایت شما رجوع کند و بتواند نام سایت دامنه شما را به راحتی به خاطر بسپارد.

نام دیگر دامنه، دامین می باشد. شما برای خرید دامنه اینترنتی مد نظر خود باید به نکات زیر توجه نمایید و بر اساس نکات زیر اقدام به خرید دامنه اینترنتی خود نیز نمایید:

اولین و اساسی ترین نکته در انتخاب نام دامنه این می باشد که نامی که قصد خرید آن را دارید باید حتما مشابه یک برند و سایر مشاغل نباشد، زیرا در صورت رعایت نکردن این نکته در هنگام سئو و بهینه سازی قطعا به مشکل بر خواهید خورد و حتی امکان دارد به خاطر مسائل برندینگ، دومین شما توقیف شود.

نام دامنه باید برای اینکه بتوان آن را به راحتی به خاطر سپرد بسیار کوتاه باشد، پس تا جایی که امکان دارد نام دومین خود را خلاصه کنید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم باید نام دامنه اینترنتی را بتوان به راحتی تلفظ کرد و همینطور قابل حفظ کردن باشد، تا کاربران به دردسر نیفتد و کاربران سایت شما را به رقیبانتان ترجیح دهند.

تا جایی که امکان دارد نام فیلدی که در آن فعالیت دارید را بتوان در دومین خود جای دهد.

نکته مهم دیگر این می باشد که تا جایی که امکان دارد در نام دامنه خود از خط تیره ( دش یا فاصله ) استفاده نکنید.

خرید دامنه اینترنتی

بعد از این که نامی دلخواه برای دامنه اینترنتی خود بر اساس نکات بالا انتخاب کردید حال باید پسوندی مناسب برای خرید دامنه خود برگزینید.

پسوند های بسیار زیادی برای ثبت دامنه اینترنتی وجود دارد که شما باید براساس زمینه ای که در آن فعالیت دارید و کاری که انجام می دهید یکی از این پسوند ها را انتخاب کنید. ما در ادامه برخی از معروف ترین پیوند ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

پسوندهای کشوری در خرید دامنه اینترنتی

  :Co.ir این پسوند برای شرکت هایی که مدارک احراز هویت دارند و ثبت شرکت های رسمی که در قالب سهامی خاص، عام، مسئولیت محدود و تضامنی می باشند استفاده می شود.

ایران : این نوع پسوند برای سایت هایی که به طور کامل به زبان فارسی می باشد مورد استفاده قرار می گیرد اما نکته قابل توجه نسبت به این پسوند این می باشد که متاسفانه با هر نوع مرورگری قابلیت دسترسی نخواهند داشت.

:Net.ir پسوند net.ir فقط برای شرکت هایی که اینترنت رسمی را در ایران ارائه می دهند، می باشد.

شما می توانید برای مشاهده انواع دامنه اینترنتی و خرید آن ها به سایت نام مراجعه کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد