Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

پودر سنگ فله و قیمت آن

پودر سنگ یکی از مصالح ساختمانی است که از خرد کردن و آسیاب کردن سنگ های مختلف به دست می آید. ترکیب سنگ های مختلف ویژگی های مختلفی به پودر سنگ می دهد. پودر سنگ در ترکیب با مصالح دیگر مانند گچ یا سیمان استفاده می شود. افزودن پودر سنگ به این مواد باعث افزایش مقاومت و استحکام آنها می شود.

ویژگی پودر سنگ این است که قیمت ارزانی دارد. علاوه بر آن به خاطر کاربرد بسیار گسترده ای که دارد در صنایع مختلف بسیار پرطرفدار است و مورد استفاده قرار می گیرد. خرید پودر سنگ فله و کیسه ای برای این مصارف بسیار مرسوم است.

اما پودر سنگ چیست و چه خصوصیتی باعث شده این قدر کاربردهای گسترده ای داشته باشد؟ با پودرسازان در این مقاله همراه باشید تا شما را با کاربرد های این ماده آشنا کنیم.

پودر سنگ چگونه تولید میشود؟

پودر سنگ را میتوان از طریق صنعتی به وسیله خرد کردن و پودر کردن سنگ هایی مانند سنگ آهک، گرانیت، گچ، مرمر، کربنات کلسیم و... به دست آورد. دستگاه هایی که برا این کار انجام می شوند دارای فک های قدرتمندی هستند که این سنگ ها را به پودر تبدیل میکنند.

شیوه دیگر به دست آمدن پودر سنگ شیوه طبیعی است. این نوع پودر سنگ ها در طبیعت بوسیله خرد شدن سنگ ها از طریق فشار و حرکت بر روی یکدیگر و یا نفوذ آب به داخل یخچال های طبیعی و سنگ ها که در دراز مدت باعث تبدیل شدن آن ها به پودر میشود به دست می آید. شن و ماسه نمونه بارز پودر سنگ طبیعی میباشند. پودر سنگ های طبیعی کریستال های نرم تری دارند اما از طرفی مقدار آنها محدود است که همین باعث می شود قیمت بیشتری داشته باشند.

پودر سنگ طبیعی با صنعتی چه تفاوتی دارد؟

هر دو نوع این سنگ ها برای مصارف صنعتی مختلف استفاده میشود و هر دو مفید هستند. تنها تفاوت آنها در شکل ذرات تشکیل دهنده آن ها و کریستال هایشان است. پودر سنگ صنعتی دارای کریستال های نوک تیز هستند که برای مصارفی مانند تولید آسفالت بسیار مناسب است، اما کریستال های پودر سنگ طبیعی گرد تر هستند و اصطحکاک کمتری ایجاد میکنند.

موارد مصرف پودر سنگ فله

پودر سنگ یکی از مواد ثابت صنعت ساخت و ساز است. که علاوه بر تهیه ملات میتوان با ترکیب آن با موادی دیگر در تولید موزاییک، کاشی و سرامیک هم از آن استفاده کرد.

از پودر سنگ به عنوان گداز آور در صنایع تولید فولاد هم بسیار استفاده میشود.

برای تصفیه کردن فاضلاب های شهری یا پساب کارخانجات از پودر سنگ استفاده میشود.

در کاغذ سازی برای کاستیک زدایی، افزایش حجم و کاهش هزینه ها، از پودر سنگ استفاده میشود.

همانطور که اشاره کردیم موارد مصرف برای خرید پودر سنگ فله ای بسیار زیاد میباشد و ما در این مقاله فقط به چند مورد آن اشاره کرده ایم.

قیمت پودر سنگ فله

با توجه به اینکه مصرف پودر سنگ بسیار بالا است و همچنین قیمت آن به صورت فله ای پایین است، خرید پودر سنگ فله مرسوم تر است. البته قیمت پودر سنگ بیشتر به کیفیت و مش بندی آن بستگی دارد. برای مصارف کم تر می توان پودر سنگ را به شکل کیسه ای و پاکتی خریداری کرد اما برای اکثر مصارف پودر سنگ فله خریداری می شود.

شرکت تولیدی پودرسازان بهترین مکان برای خرید پودر سنگ فله با کیفیت میباشد. به دلیل اینکه علاوه بر مرغوب بودن پودر سنگ های پودرسازان قیمت پودر سنگ فله ای آنها هم بسیار مناسب و مقرون به صرفه میباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد