Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

Thbeauty

مجله ی زیبایی و بهترین ها

رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی یا تغییر شکل بینی یکی از متداول ترین روش های جراحی پلاستیک است.

بسیاری از افراد از اندازه و یا شکل بینی خود ناراضی هستند. بینی در تعادل صورت مهم است و بسیاری از افراد در تلاش برای یافتن ترازوی هماهنگ تر از ویژگی های خود ، اصلاح بینی یا رینوپلاستی را انتخاب می کنند. گاهی اوقات مشکل بیشتر می تواند مربوط به وضعیت چانه یا فک باشد ، اما بیماران تمایل دارند نارضایتی خود را بر روی بینی متمرکز کنند.

در حالی که تکنیک های جراحی پیشرفته هستند ، در مورد میزان تغییر بینی محدودیت هایی وجود دارد.

نتایج به اندازه بینی ، وضعیت پوست و سن بیمار بستگی دارد. مهمترین چیز این است که بین بیمار و جراح در مورد خواسته ها و چیزهایی که قابل دستیابی است ارتباط روشنی برقرار باشد. بیماران همچنین باید در نظر داشته باشند که جراحی به تنهایی مشکلات عاطفی یا اجتماعی را که ممکن است به بینی یا ظاهر آنها نسبت دهند ، حل نخواهد کرد.

 رایج ترین دلایل افرادی که می خواهند عمل بینی انجام دهند چیست؟ چه جراحی در دسترس است ، و چه تکنیک هایی درگیر می شوند؟ آیا این جراحی در NHS موجود است؟ چه کسی را به عنوان یک بیمار می بینم؟ از نظر درمان ، روش ها و نتایج چه انتظاری باید داشته باشم؟

رینوپلاستی

رایج ترین دلایل افرادی که می خواهند عمل بینی انجام دهند چیست؟

دلایل زیبایی

بیشتر افرادی که از بینی خود بیزارند ، نگران بودن پل یا نوک آن هستند. در پل ، یا پشت ، مردم اغلب از داشتن قوز شکایت می کنند. در همین حال ، افرادی که می خواهند نوک آن را تغییر دهند اغلب این قسمت از بینی را خیلی گشاد ، گرد ، لکه دار ، منقار یا فاقد تعریف می دانند. برخی از افراد از طولانی شدن بینی خود نیز بیزار هستند.

دلایل پزشکی

سایر بیماران ممکن است به دلیل آسیب دیدگی در بینی ، رینوپلاستی را انتخاب کنند ، در نتیجه بینی ممکن است در اثر حادثه ای شکسته یا خم شود. برخی دیگر ممکن است دارای مشکلات تنفسی عملکردی مربوط به مجاری تنفسی بینی باشند. در این موارد ، مداخلات جراحی ترمیمی محسوب می شود ، در حالی که برای اکثر عمل های بینی ، جراحی به عنوان زیبایی شناخته می شود.

عمل بینی معمولاً برای موارد زیر انجام می شود:

• قوز پل بینی را تغییر دهید

• نوک بینی را تغییر شکل دهید

• طول بینی را تغییر دهید

• عرض بینی را تغییر دهید

• عرض سوراخ های بینی را تغییر دهید

• بعد از آسیب دیدگی بینی را تغییر و تغییر مکان دهید

• راه های تنفسی بینی را باز کنید تا به تنفس کمک کنید.

چه جراحی در دسترس است ، و چه تکنیک هایی درگیر می شوند؟

 یک عمل تغییر شکل بینی یا از داخل سوراخ های بینی انجام می شود - این عمل رینوپلاستی بسته است. یا دیگری با ایجاد یک برش کوچک روی بینی و بالا بردن پوست - معروف به رینوپلاستی باز (در این تصویر نشان داده شده است).

رینوپلاستی

ماهیت دقیق عمل بسته به ناحیه بینی که تحت درمان است متفاوت خواهد بود.

پل (یا پشت)

اگر پل بینی تحت عمل قرار گرفته باشد ، جراح استخوان و غضروف های ایجاد کننده "قوز" را برمی دارد. پس از آن ممکن است بینی شکسته شود تا بتواند قطعات باقی مانده استخوان را به هم نزدیک تر کند و در نتیجه بینی باریک شود.

نکته

هنگامی که نوک بینی جراحی می شود ، باید غضروف هایی که ساپورت نوک را تشکیل می دهند تا حدی برداشته شود یا تغییر شکل داده شود. این کار از طریق سوراخ بینی یا با ایجاد یک برش کوچک در سوراخ بینی (معروف به کلوملا) در جراحی بینی باز انجام می شود.

طول

یک جراح می تواند ساختار مرکزی بینی را که به سپتوم معروف است تنظیم و کاهش دهد تا به جمع شدن نوک و کاهش طول کلی بینی کمک کند. تنظیم غضروف های نوک نیز به تنظیم طول بینی کمک می کند.

عرض

با شکستن و جابجایی مجدد استخوان کناری بینی ، یک جراح می تواند عرض بینی را نیز کاهش دهد و به ظاهر باریک تری دست یابد.

رینوپلاستی اضافی

جراحان همچنین می توانند با استفاده از پیوند غضروف از تیغه بینی یا گاهی اوقات ، ایمپلنت های سیلیکونی ، به بینی اضافه کنند ، در این روش رینوپلاستی اضافی نامیده می شود. از این نوع عملیات برای ساختن پل یا نوک "مسطح" استفاده می شود.

از تکنیک های بالا همچنین می توان بینی ای را که از طریق جراحت شکسته است صاف و صاف کرد و مشکلات تنفسی را تسکین داد.

آیا این جراحی در NHS موجود است؟

جراحی برای تغییر شکل بینی بعد از آسیب گاهی در NHS وجود دارد ، همانطور که جراحی ترمیمی با هدف کمک به بیمار برای تنفس انجام می شود. با این حال ، جراحی بینی که کاملاً زیبایی دارد ، یعنی فقط از طریق ظاهر درخواست می شود و انجام می شود ، معمولاً در NHS در دسترس نیست و باید به صورت خصوصی جستجو شود.

چه کسی را به عنوان یک بیمار می بینم؟

عمل های زیبایی بینی توسط یک جراح و با کمک دستیار انجام می شود. با این حال ، قبل از عمل ، معاینات دقیق انجام می شود تا مشخص شود آیا عمل جراحی روش صحیحی است یا خیر و تأیید آنچه می توان به دست آورد. گاهی اوقات شما همچنین می توانید با یک روانشناس بالینی ملاقات کنید تا درباره پیامدهای روانی-اجتماعی ظاهر و ارتباط تغییر شکل بینی با آن بحث کنید.

رینوپلاستی

از نظر درمان ، روش ها و نتیجه چه انتظاری باید داشته باشم ؟

بسته به تکنیک مورد استفاده ، عملیات بین 90-180 دقیقه طول می کشد. بدنبال یک عمل جراحی ، بیماران معمولاً باید یک یا بعضاً دو شب را در بیمارستان بگذرانند. شما باید یک آتل به مدت هفت روز با نوار چسب بر روی بینی خود داشته باشید و به مدت 12 ساعت یک پد زیر بینی خود داشته باشید

بعد از عمل بینی اجازه دهید دو هفته از کار خارج شود. از نظر ورزش ، باید بتوانید بعد از سه تا پنج روز مسافت را طی کنید و بعد از سه هفته شنا کنید ، اگرچه از انجام تمرینات سنگین به مدت چهار تا شش هفته باید خودداری کنید.

اکثر عمل های رینوپلاستی بسته (آنهایی که از طریق سوراخ بینی انجام می شوند) معمولاً حدود دو هفته به طول می انجامند. هیچ جای زخمی وجود نخواهد داشت ، اما اگر بینی به عنوان بخشی از جراحی شکسته باشد ، در حدود هفت تا ده روز کبودی قابل توجهی در اطراف چشم وجود دارد ، 10-20 روز در اطراف چشم زرد می شود.

اگر نوک بینی خود را جراحی کرده باشید ، 60٪ تغییرات پس از سه هفته مشخص می شود ، در حالی که 40٪ باقی مانده تغییرات طی چندین ماه یا حتی یک سال تکامل می یابد.

اگر تحت رینوپلاستی قرار بگیرید که به وسیله آن کولوملا بریده می شود و پوست بینی باز می شود ، بنابراین غضروف ها را در حین عمل مستقیم در معرض دید قرار می دهید ، جراح دید بهتری دارد و این می تواند برای تغییرات نوک دقیق تر باشد. با این حال ، تورم بیشتر و زمان بهبودی بیشتر خواهد بود.

مانند تمام عملیات ، خطرات دیگری نیز وجود دارد. بعد از رینوپلاستی ، برخی از بیماران دچار تغییر حس بویایی می شوند ، در حالی که برخی دیگر متوجه می شوند که تنفس بینی آنها تحت تأثیر قرار گرفته است. خونریزی جزئی معمول است در حالی که خونریزی شدید بسیار نادر است اما ممکن است شدید باشد. برخی از بیماران برای چند هفته درد دارند. بی نظمی کمی در استخوان یا غضروف ممکن است احساس شود یا گاهی دیده شود. برخی از بیماران از نتیجه عمل تغییر شکل بینی ناراضی خواهند بود. معمولاً بهتر است آنچه را که به دست آمده است بپذیرید و برای انجام عملیاتی بیشتر انتخاب نشود. با این حال ، گاهی منطقی است که یک تعدیل جزئی دیگر را نیز در نظر بگیریم.

جمع بندی

کلینیک دکتر تهران بیوتی دارای بیشترین سابقه در زمینه جراحی بینی در ایران است که بهترین پزشکان عمل زیبایی بینی را در تیم خود دارد. عمل بینی در این مجموعه به دو روش باز و بسته انجام می شود. نمونه کارهای عمل بینی گوشتی و عمل بینی استخوانی در بخش نمونه کار قرار داده شده که می توانید تصاویر قبل و بعد از جراحی را مشاهده نمایید. همچنین برای اطلاع از هزینه عمل بینی می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و یا در منوی سایت روی گزینه هزینه عمل بینی کلیک کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد